Czy powstanie gimnazjum niepubliczne w Makowie?
czytane 1892 razy
Rafał Leśniak, dyrektor i założyciel Małopolskiego Centrum Edukacji w Rabce Zdroju zamierza otworzyć bezpłatne niepubliczne gimnazjum w Makowie Podhalańskim.
Nowa szkoła pod nazwą VII Gimnazjum Małopolskiego Centrum Edukacji mieściłaby się w budynku Zespołu Szkół im. św. Jana Kantego przy ul. Rynek 8. Pomysł spotkał się z zainteresowaniem rodziców, zwłaszcza tych, których dzieci po ukończeniu gimnazjum zamierzają kontynuować naukę w liceum ogólnokształcącym. Władze samorządowe z kolei, jak na razie, nie są nastawione zbyt optymistycznie wobec wspomnianego projektu powołania nowej szkoły.
Swój pomysł utworzenia gimnazjum niepublicznego w Makowie Podhalańskim Rafał Leśniak jeszcze w ubiegłym roku przedstawił Dyrektor Zespołu Szkół im. św. Jana Kantego, Magdalenie Stanaszek, która przyjęła projekt z entuzjazmem. – Założeniem pana Leśniaka i moim było dać młodzieży alternatywę wyboru szkoły, a także stworzyć takie warunki, by uczniowie, którzy ukończą niepubliczne gimnazjum, chcieli kontynuować naukę w naszym liceum ogólnokształcącym – wyjaśnia Dyrektor Magdalena Stanaszek.
Docelowo gimnazjum składałoby się z trzech klas, w których każda nie miałaby więcej niż 17 uczniów. Średnio, w gimnazjum uczyłoby się około 50 uczniów. Nauka dla uczniów byłaby bezpłatna. Środki na utrzymanie szkoły pochodziłyby natomiast z budżetu Gminy Maków Podhalański. Utrzymanie szkół niepublicznych leży bowiem w gestii gminy.
Dyrektor Małopolskiego Centrum Edukacji w Rabce Zdroju podpisał więc z Dyrektor ZS im. św. J. Kantego w Makowie Podhalańskim umowę najmu pomieszczeń w budynku Liceum Ogólnokształcącego. Umowa zawarta została na okres trzech lat, z możliwością jej przedłużenia. Następnie Rafał Leśniak złożył niezbędne dokumenty do Kuratorium Oświaty w Krakowie w celu uzyskania pozytywnej opinii w sprawie utworzenia gimnazjum niepublicznego. Z kolei, aby uzyskać wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonych przez Urząd Miasta w Makowie Podhalańskim, odpowiednie dokumenty złożył też w Urzędzie Miasta.
Obawy nauczycieli
Projekt otworzenia bezpłatnego gimnazjum niepublicznego spotkał się z aprobatą rodziców, ale jednocześnie zaniepokoił władze samorządowe i nauczycieli, zwłaszcza Gimnazjum Publicznego w Makowie. – Jeśli będzie mniej uczniów, nie będzie tylu oddziałów co teraz i nasi nauczyciele stracą pracę – mówi Ewa Madej, Dyrektor Gminnego Zarządu Placówek Oświatowych w Makowie Podhalańskim.
Rafał Leśniak tłumaczy jednak, że te obawy są bezzasadne. – W każdym roku powstawać ma tylko jedna klasa około 15-17-osobowa i jestem przekonany, że co najmniej 1/3 stanowić będą uczniowie z spoza rejonu – mówi. – Ponadto w rejonie są cztery gimnazja, więc gdyby nabór rozłożył się symetrycznie, każde z publicznych gimnazjów straciłoby trzech uczniów na poziomie jednego rocznika. Obawy nauczycieli są naprawdę nieuzasadnione. Przy okazji pozwolę sobie też przypomnieć, że kilka lat temu prowadziłem w budynku Szkoły Podstawowej i Gimnazjum przy ul. Wolności 53, Niepubliczne Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych – dodaje Rafał Leśniak. – Szkoła ta stanowiła konkurencję dla takiej samej publicznej szkoły wchodzącej w Zespół Szkół im. Kantego, w którym dziś chcę prowadzić niepubliczne gimnazjum. Wtedy nauczyciele nie protestowali, nie wywierali nacisków na samorząd, ale przyjęli prawo wolnego rynku i godnie podjęli konkurencję na tym polu. Konkurencja zawsze jest dobra dla klienta, którym w tym przypadku jest uczeń, zasługujący na prawo do wyboru.
Umowa najmu pomieszczeń dla gimnazjum niepublicznego
Aby prywatne gimnazjum mogło powstać, konieczny jest wpis do ewidencji szkół niepublicznych prowadzony przez Urząd Miasta. – Jeśli pan Rafał Leśniak przedstawi nam wszystkie dokumenty, będziemy musieli wpisać gimnazjum do ewidencji – informuje Dyrektor Gminnego Zarządu Placówek Oświatowych Ewa Madej. Dodaje też, że do Urzędu Miasta nie trafiła jeszcze pozytywna opinia Kuratorium Oświaty w Krakowie. – Pan Rafał Leśniak poinformował, że dostarczy ją w terminie późniejszym.
Dyrektor Małopolskiego Centrum Edukacji tłumaczy, że pozytywną opinię Kuratorium Oświaty przedstawi w UM jeszcze przed Świętami Wielkanocnymi. Na wezwanie KO w Krakowie musiał zmienić tylko jeden punkt w Statucie szkoły i teraz oczekuje na opinię.
W międzyczasie wynikły jednak inne trudności. Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego została wezwana przez Zarząd Powiatu Suskiego do wypowiedzenia umowy najmu. Ze wspomnianą umową Zarząd Powiatu zapoznał się 17 marca 2011 roku i stwierdził, że, jak podano w piśmie do Dyrektor ZS im. św. Jana Kantego, „jest ona sprzeczna z interesem szkoły, a więc i powiatu, ponieważ:
1. nie określa sposobu obliczenia należności z tyt. eksploatacji pomieszczeń, ani terminu ich wpłacania,
2. brak jest szczegółowych regulacji dot. stawek czynszów poszczególnych pomieszczeń klasowych, sali gimnastycznej, biblioteki i boiska szkolnego,
3. przedmiot najmu nie został sprecyzowany,
4. brak jest określenia terminów korzystania z w/w pomieszczeń i boiska szkolnego”.
– Ponadto określony w umowie czynsz najmu w wysokości 500 zł miesięcznie za oddział jest niekorzystny – dodaje Agnieszka Gierat, Kierownik Referatu Gospodarki Mieniem Starostwa Powiatowego w Suchej Beskidzkiej. Poza tym wicestarosta Paweł Dyrcz informuje, że wspomniana umowa dotyczyła wynajmu pomieszczeń, a nigdzie nie było napisane, na jaki cel te pomieszczenia mają być wynajęte. – Umowa, która była zawarta, była umową nieprecyzyjną – mówi wicestarosta Paweł Dyrcz. Wobec powyższego Zarząd Powiatu Suskiego wezwał Dyrektor Zespołu Szkół im. Kantego w Makowie Podhalańskim do wypowiedzenia Rafałowi Leśniakowi umowy najmu pomieszczeń.
– Owszem, umowa najmu koncentruje się na przedmiocie najmu tj. salach lekcyjnych, użytkowaniu sali gimnastycznej, boiska, biblioteki itp. – tłumaczy Rafał Leśniak, – jednak to, że wynajmowane pomieszczenia będą przeznaczone na funkcjonowanie niepublicznego, bezpłatnego gimnazjum było jasno i wyraźnie akcentowane przy każdej rozmowie, zarówno z poprzednim jak i obecnym Zarządem Starostwa.
Z kolei Magdalena Stanaszek, Dyrektor Zespołu Szkół im. św. Jana Kantego wyjaśnia, że nie mogła wynająć tylko jednej konkretnej sali. – Uczniowie muszą przecież się przemieszczać, raz idą do pracowni biologicznej, później do pracowni języka polskiego itd. – mówi Magdalena Stanaszek. – W związku z tym nie można było przecież sprecyzować umowy do jednego pomieszczenia.
Na prośbę „Głosu Beskidzkiego”, Zarząd Powiatu Suskiego jeszcze przed Świętami Wielkanocnymi odpowie na pytanie, czy po ewentualnym doprecyzowaniu warunków najmu pomieszczeń, Dyrektor Zespołu Szkół im. św. Jana Kantego będzie mogła zawrzeć nową umowę z Dyrektorem Małopolskiego Centrum Edukacji Rafałem Leśniakiem, dotyczącą wynajmu pomieszczeń dla niepublicznego gimnazjum.
Anna Piątkowska-Borek
Swój pomysł utworzenia gimnazjum niepublicznego w Makowie Podhalańskim Rafał Leśniak jeszcze w ubiegłym roku przedstawił Dyrektor Zespołu Szkół im. św. Jana Kantego, Magdalenie Stanaszek, która przyjęła projekt z entuzjazmem. – Założeniem pana Leśniaka i moim było dać młodzieży alternatywę wyboru szkoły, a także stworzyć takie warunki, by uczniowie, którzy ukończą niepubliczne gimnazjum, chcieli kontynuować naukę w naszym liceum ogólnokształcącym – wyjaśnia Dyrektor Magdalena Stanaszek.
Docelowo gimnazjum składałoby się z trzech klas, w których każda nie miałaby więcej niż 17 uczniów. Średnio, w gimnazjum uczyłoby się około 50 uczniów. Nauka dla uczniów byłaby bezpłatna. Środki na utrzymanie szkoły pochodziłyby natomiast z budżetu Gminy Maków Podhalański. Utrzymanie szkół niepublicznych leży bowiem w gestii gminy.
Dyrektor Małopolskiego Centrum Edukacji w Rabce Zdroju podpisał więc z Dyrektor ZS im. św. J. Kantego w Makowie Podhalańskim umowę najmu pomieszczeń w budynku Liceum Ogólnokształcącego. Umowa zawarta została na okres trzech lat, z możliwością jej przedłużenia. Następnie Rafał Leśniak złożył niezbędne dokumenty do Kuratorium Oświaty w Krakowie w celu uzyskania pozytywnej opinii w sprawie utworzenia gimnazjum niepublicznego. Z kolei, aby uzyskać wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonych przez Urząd Miasta w Makowie Podhalańskim, odpowiednie dokumenty złożył też w Urzędzie Miasta.
Obawy nauczycieli
Projekt otworzenia bezpłatnego gimnazjum niepublicznego spotkał się z aprobatą rodziców, ale jednocześnie zaniepokoił władze samorządowe i nauczycieli, zwłaszcza Gimnazjum Publicznego w Makowie. – Jeśli będzie mniej uczniów, nie będzie tylu oddziałów co teraz i nasi nauczyciele stracą pracę – mówi Ewa Madej, Dyrektor Gminnego Zarządu Placówek Oświatowych w Makowie Podhalańskim.
Rafał Leśniak tłumaczy jednak, że te obawy są bezzasadne. – W każdym roku powstawać ma tylko jedna klasa około 15-17-osobowa i jestem przekonany, że co najmniej 1/3 stanowić będą uczniowie z spoza rejonu – mówi. – Ponadto w rejonie są cztery gimnazja, więc gdyby nabór rozłożył się symetrycznie, każde z publicznych gimnazjów straciłoby trzech uczniów na poziomie jednego rocznika. Obawy nauczycieli są naprawdę nieuzasadnione. Przy okazji pozwolę sobie też przypomnieć, że kilka lat temu prowadziłem w budynku Szkoły Podstawowej i Gimnazjum przy ul. Wolności 53, Niepubliczne Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych – dodaje Rafał Leśniak. – Szkoła ta stanowiła konkurencję dla takiej samej publicznej szkoły wchodzącej w Zespół Szkół im. Kantego, w którym dziś chcę prowadzić niepubliczne gimnazjum. Wtedy nauczyciele nie protestowali, nie wywierali nacisków na samorząd, ale przyjęli prawo wolnego rynku i godnie podjęli konkurencję na tym polu. Konkurencja zawsze jest dobra dla klienta, którym w tym przypadku jest uczeń, zasługujący na prawo do wyboru.
Umowa najmu pomieszczeń dla gimnazjum niepublicznego
Aby prywatne gimnazjum mogło powstać, konieczny jest wpis do ewidencji szkół niepublicznych prowadzony przez Urząd Miasta. – Jeśli pan Rafał Leśniak przedstawi nam wszystkie dokumenty, będziemy musieli wpisać gimnazjum do ewidencji – informuje Dyrektor Gminnego Zarządu Placówek Oświatowych Ewa Madej. Dodaje też, że do Urzędu Miasta nie trafiła jeszcze pozytywna opinia Kuratorium Oświaty w Krakowie. – Pan Rafał Leśniak poinformował, że dostarczy ją w terminie późniejszym.
Dyrektor Małopolskiego Centrum Edukacji tłumaczy, że pozytywną opinię Kuratorium Oświaty przedstawi w UM jeszcze przed Świętami Wielkanocnymi. Na wezwanie KO w Krakowie musiał zmienić tylko jeden punkt w Statucie szkoły i teraz oczekuje na opinię.
W międzyczasie wynikły jednak inne trudności. Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego została wezwana przez Zarząd Powiatu Suskiego do wypowiedzenia umowy najmu. Ze wspomnianą umową Zarząd Powiatu zapoznał się 17 marca 2011 roku i stwierdził, że, jak podano w piśmie do Dyrektor ZS im. św. Jana Kantego, „jest ona sprzeczna z interesem szkoły, a więc i powiatu, ponieważ:
1. nie określa sposobu obliczenia należności z tyt. eksploatacji pomieszczeń, ani terminu ich wpłacania,
2. brak jest szczegółowych regulacji dot. stawek czynszów poszczególnych pomieszczeń klasowych, sali gimnastycznej, biblioteki i boiska szkolnego,
3. przedmiot najmu nie został sprecyzowany,
4. brak jest określenia terminów korzystania z w/w pomieszczeń i boiska szkolnego”.
– Ponadto określony w umowie czynsz najmu w wysokości 500 zł miesięcznie za oddział jest niekorzystny – dodaje Agnieszka Gierat, Kierownik Referatu Gospodarki Mieniem Starostwa Powiatowego w Suchej Beskidzkiej. Poza tym wicestarosta Paweł Dyrcz informuje, że wspomniana umowa dotyczyła wynajmu pomieszczeń, a nigdzie nie było napisane, na jaki cel te pomieszczenia mają być wynajęte. – Umowa, która była zawarta, była umową nieprecyzyjną – mówi wicestarosta Paweł Dyrcz. Wobec powyższego Zarząd Powiatu Suskiego wezwał Dyrektor Zespołu Szkół im. Kantego w Makowie Podhalańskim do wypowiedzenia Rafałowi Leśniakowi umowy najmu pomieszczeń.
– Owszem, umowa najmu koncentruje się na przedmiocie najmu tj. salach lekcyjnych, użytkowaniu sali gimnastycznej, boiska, biblioteki itp. – tłumaczy Rafał Leśniak, – jednak to, że wynajmowane pomieszczenia będą przeznaczone na funkcjonowanie niepublicznego, bezpłatnego gimnazjum było jasno i wyraźnie akcentowane przy każdej rozmowie, zarówno z poprzednim jak i obecnym Zarządem Starostwa.
Z kolei Magdalena Stanaszek, Dyrektor Zespołu Szkół im. św. Jana Kantego wyjaśnia, że nie mogła wynająć tylko jednej konkretnej sali. – Uczniowie muszą przecież się przemieszczać, raz idą do pracowni biologicznej, później do pracowni języka polskiego itd. – mówi Magdalena Stanaszek. – W związku z tym nie można było przecież sprecyzować umowy do jednego pomieszczenia.
Na prośbę „Głosu Beskidzkiego”, Zarząd Powiatu Suskiego jeszcze przed Świętami Wielkanocnymi odpowie na pytanie, czy po ewentualnym doprecyzowaniu warunków najmu pomieszczeń, Dyrektor Zespołu Szkół im. św. Jana Kantego będzie mogła zawrzeć nową umowę z Dyrektorem Małopolskiego Centrum Edukacji Rafałem Leśniakiem, dotyczącą wynajmu pomieszczeń dla niepublicznego gimnazjum.
Anna Piątkowska-Borek
Komentarze
2011.05.02
23:02
@ anonim napisał(-a):TO GIMNAZJUM POWINNO POWSTAĆ!!!TO JEST POTRZEBNE!!!
2011.05.03
23:24
@ anonim napisał(-a):To śmierdzi dziwnym przekrętem od strony powiatu
2011.05.03
23:31
@ anonim napisał(-a):Nauczyciel jak jest "dobrym nauczycielem" to o swoją prace nie musi się bać!!! Z młodzieżą trzeba umieć pracować tzn. przekazywać im cenną wiedzę jako przyjaciel a nie wróg wtedy będzie szacunek dla nauczyciela, zrozumienie oraz zaangażowanie w wspólną pracę . Popieram inicjatywę prywatnego gimnazjum!!!
2011.05.04
16:11
@ anonim napisał(-a):to wiadomo, komu niewygodne jest gimnazjum-władzy Makowa! bedzie konkurencją dla ZP1, a gdzie wróci sala, jak referendum go odwoła?
2011.05.05
12:06
dżordżi napisał(-a):Zdrowa konkurecja jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a patrząc przez pryzmat tego, że w Makowie nic się nie dzieje, powinniśmy się cieszyć z chęci stworzenia czegokolwiek, co może się przyczynić do polepszenia siermiężnego wizerunku miasta. Popieram pomysł otwarcia Gimnazjum!
2011.05.05
22:50
@ anonim napisał(-a):Jasne, i będziemy mieli elitę 17. uczniów w jednej klasie, a pozostali zamiast uczyć się w trzech klasach po 21-22 uczniów, będą uczyli się w dwóch klasach po 30 uczniów m.in. w pracowni z pięcioma działającymi komputerami. Spadek oddziałów, który i tak się dokonuje z 4 na 3 klasy, będzie większy i pracę straci kolejnych minimum trzech nauczycieli. Urząd Miasta pieniądze będzie musiał podzielić na większą ilość szkół (których i tak jest już zbyt dużo). Zarobi na tym tylko prywatny biznes, a bezpłatne będą tylko zajęcia wynikające z podstawy programowej. Kółka, basen itp. będą płatne dodatkowo. Konkurencja jest dobra. Będzie zmuszała nauczycieli do większego wysiłku i zaangażowania, co jest potrzebne, ale niestety zyska (być może - bo zależy to od jakości uczniów i ich rodziców) mała cząstka rocznika uczniów, kosztem całej reszty. Taki to paradoks. Wszystko mi wolno, ale nie wszystko przynosi korzyść.
2011.05.06
22:01
obserwator napisał(-a):500 zł od oddziału- to są przecież śmieszne pieniądze. Za niewielki lokal na sklep płaci się więcej. A tu sale wyposażone, toalety, woda to przecież tez są koszty. Więc zysk dla szkoły nie taki wielki
2011.05.06
22:06
@ anonim napisał(-a):Właśnie - po co w gminie 4 gimnazja- teraz szkoły podstawowe i najmłodsi za to płacą łączeniem klas i próbami likwidacji szkół podstawowych- dla najmniejszych dzieci. Mogło być wybudowane w Makowie 1 gimnazjum z prawdziwego zdarzenia z równym dla wszystkich poziomemi uczniowie z całej gminy mogli się tam uczyć. teraz kosztuje utrzymanie 4 budynków + koszty wybodowania ich. No ale kto słuchał, jak radzili nauczyciele i dyrektorzy szkół? Włdza zawsze wie najlepiej jak narobić dziadostwa, tylko teraz nie ma mądrych, jak wyjść z impasu!
2011.05.07
09:31
@ anonim napisał(-a):Jak ma to być gimnazjum prywatne, to niech będzie płatna nauka. Elitę finansową stać na czesne. W dodatku bogaci uczniowie to nie zawsze najlepsi. Dość już sponsorowania bogatych. Może o najbiedniejszych trzeba bardziej pomyśleć, bo z takich wyrastają mądrzy , wartościowi i uczciwi ludzie. Kto do czegoś dochodzi ciężką pracą, to umie szanować pracy i ludzi.Bezstresowo wychowani demolują stadiony, przystanki. Im wolno , bo tatuś ma kasę, więc wykupi ich od kary.
dobrze ,że zamyka się stadony przed huliganami i kibolami, bo sport jest dla normalnych kibiców.
2011.05.07
09:38
@ anonim napisał(-a):Jeżeli p. LEśniak uważa, że uczniowie będą spoza rejonu, to dlaczego naukę ma sponsorować Maków. niech każdy płaci czesne za swoje dziecko, a P. Leśniak za 500 zł to można kupić papier toatetowy, środki czystości a nie płacić za wynajem sali i urządzeń w szkole.Jak Pan chce zarabiać, to trzeba ponosić koszty, a nie dorabiać się kosztem zadłużonej po uszy gminy.
2011.05.07
23:13
DO 09;31 napisał(-a):To że prywatne to nie znaczy że mają tam iść uczniowie bogaci to ma być gimnazjum dla uczniów którzy chcą się uczyć a nie muszą bo z reguły tak jest że jak się dobrze uczy to trzeba go "zgnoić" bo jest kujonem- słyszałem że tak jest na Białce w gimnazjum a Maków nie lepszy. A w Makowie dyrektor płacze po gazetach jak to szkoła jest w opłakanym stanie -a to jest pewnie cichy układ z burmistrzem żeby nie było awantury jak burmistrz da kasę na remonty w Makowskiej 1. Ciekawą taktykę sobie obrali, ale nie wszyscy tacy ciemni jak się im wydaje :)
2011.05.07
23:51
@ anonim napisał(-a):Pewnie, że naród dziś nie jest ciemny! Teraz w prasie opisująi pokazują zdjęcia, jaka ruderą jest makowska 1, a niedawno przedstawiano rodzicom ze szkoły nr 2 szkołę nr 1 jako wspaniałą placówkę i chciano tam przenosić
-dowozić do tej cudownej szkoły dzieci z Dolnego,żeby im zapenić super warunki do nauki. Właśnie widać, jak tam jest super- tak jak w całym Makowie- ruina!Gnoi się i gnębi uczniów i rodziców, bo tak sobie założył Bania i Sala. Myśmy ich wybrali i my możemy odwołać, bo to nie czasy ciemnoty i zacofania. Jeszcze nie udało się sprzedać szkoły na Polanach Juszczyńskich, a burmistrz już podzielił pieniądze. Wieprzec nic nie dostał, a teraz Gimnazjum makowskie ma w gazecie obiecane komputery za forsę ze sprzedaży. Dzielenie sóry na żyjącym jeszcze niedźwiedziu i obiecanki- to styl naszej władzy!Mamy nową salę obrad - w ratuszu w MIJAKSIE- tam zapadają decyzje o naszym losie- wyborców i miasta!Prywata górą , gdzie tu demokracja!
2011.05.08
16:39
@ anonim napisał(-a):Tak się biedne i ambitne dziecko dostanie do prywatnego gimnazjum, jak miało być w Białce przedszkole dla biednych, a korzystają bogaci!To nasza demokracja.Kto przy żłobie ten ma sianko, kto dalej- niech sie pasie na trawie.
2011.05.08
23:23
do 16;39 napisał(-a):człowieku chyba nie wiesz co piszesz a dla tego że nie jesteś w temacie . poznaj temat DOKŁADNIE" a później wyrażaj swoją opinie. Gimnazjum prywatne gminę nic nie będzie kosztowało - pieniądze które musi Gmina dać to tzw. subwencje, która pochodzi od państwa jest stałą kwotą która idzie za każdym uczniem nieważne gdzie się dany uczeń uczy np jeśli poślesz dziecko z gminy makowskiej do Suchej to gmina też musi oddać subwencje i przekazać tej szkole gdzie uczy się dany uczeń. A dlaczego burmistrzowi zależy na potężnej dużej szkole w Makowie- bo utrzymanie budynku takie same koszty ale jeśli jest dużo uczniów to kasa większa
2011.05.09
08:22
@ anonim napisał(-a):dobrze wiem , co to subwencja i że idzie za uczniem, ale utrzymywanie piątego gimnazjum w gminie, to już chyba przesada!Sama subbwencja nigdzie nie pokrywa kosztów utzymania placówki!
2011.05.09
08:27
@ anonim napisał(-a):Burmistrz gdyby mógł to połączyłby klasy w 50- osobowe, bo już połączył w 31 osobowe. że też rodzice milcza i godzą się na to?Ma być nauka na II zmiany .
2011.05.09
12:41
jabu napisał(-a):obawy nauczycieli makowskiego gimnazjum wraz z ich idolem burmistrzem świadczą o tym,że z poziomem w tej szkole nie jest najlepiej nie mówiąc o problemach wychowawczych, których tam co niemiara.Trzeba trochę odchudzić tego molocha...
2011.05.09
19:56
Do jabu napisał(-a):100% POPIERAM
a o 08:22 chyba pisze sam Burmistrz we własnej osobie
2011.05.09
19:59
@ anonim napisał(-a):A pisanie w gazetach jaka to Makowska jedynka jest zaniedbana to woda na młyn dla burmistrza. Trzeba po ściemniać żeby się inni nie burzyli.
2011.05.09
20:29
dżordżi napisał(-a):Szczytem dotychczasowych dokonań nowej władzy było obsadzenie Makowa bratkami, a niechęć do nowych pomysłów zaczyna przerażać... Nic dziwnego, że większość młodych wyjechała - w Makowie straszy niczym!
2011.05.09
22:14
@ anonim napisał(-a):Jest jeszcze jedna zmiana w Makowie! Zmiana nazwy Dni Makowa na DNi Ziemi Makowskiej -tyle dokonań burmistrza za pół roku brania olbrzymiej kasy.
2011.05.12
22:41
@ anonim napisał(-a):No ale jest szansa na zmiany - rusza referendum- donosi o tym Kronika B. s.8. trzeba zbierać podpisy, nic nie jest za wcześnie i wszystko można zmienić- władze naszego miasta też.Kto widział tak wysokie pobory dla burmistrza w dzisiejszej biedzie? to nie Warszawa, ani Kraków,żeby brać 10.500 i nic nie dążyć ku lepszemu tylko dwać wycisk społeczeństwu!Nawet gimnazjum przeszkadza- komu?
2011.05.13
20:30
@ anonim napisał(-a):nauczyciel nie może być burmistrzem, niech wraca do szkoły na te kokosowe zarobki. Dlaczego odszedł? bo jako nauczyciel marnie zarabiał, a teraz robi politykę antyspołeczną i kasa leci!
2011.05.14
22:02
@ anonim napisał(-a):Referendum będzie poprzedzać zebranie w sali ratuszowej Mijaks i trning wyborców
2011.05.15
12:04
makowianin napisał(-a):Nie straszcie Burmistrza referendum bo i tak do niego nie dojdzie , nie wierzę że ktoś zbierze 1600 podpisów , przecież nie ma nawet jakiegoś komitetu, oczekuję kto publicznie i jawnie zdecyduje się zostać w komitecie i organizować referendum. Musi byc jeszcze zgoda komisarza a to nie jest też łatwo uzyskać . Teraz to fajnie się pisze anonimowo,choć wszyscy wiedzą kto w większości to pisze , tak że burmistrz pracuje i się nie wystraszy artykułów prasowych ,czy anonimowych wpisów , życzę powodzenia przy organizowaniu referendum tylko kto to ma organizować jestem ciekaw i oczekuję propozycji czy ktoś się znajdzie.
2011.05.15
20:10
@ anonim napisał(-a):Podpisy już dawno są zbierane!Burmistrz cały czas straszy wyborców i stresuje, a jemu nie można prawdy napisać. przecież prasa o tym pisze. A komisarz też zatwierdzi, Może Makowianin tym się zajmie jawnie?Skoro tak wie co kto pisze i robi...
2011.05.15
20:14
@ anonim napisał(-a):Jakoś mało widoczna jest praca burmistrza , widać tylko klakierów co go bronią ręka rękę myje....Pisać może każdy i nawet podszywać sie pod pseudo
2011.05.15
20:20
Makowianin II napisał(-a):Jak tak dobrze burmistrz pracuje to się nie wystraszy referendum. Ale pozytywnych opinii ma mało!Źle zaczął i ma złych doradców. W Makowie wrze. Rodzice z SP1 też zaczną walkę o swoje dzieci, bo pogarsza im sie warunki nauki i zagęszcza do oporu klasy, przecież są szkoły w gminie, niech każdy chodzi do siebie, bo 1 nie jest z gumy!
2011.05.15
20:22
@ anonim napisał(-a):A co z tym gimnazjum? Będzie czy nie?
2011.05.15
21:16
@ anonim napisał(-a):powodzenia życzcie burmistrzowi. komitet ma czas się zorganizować, a podpisy już czekają.Dużo pisze burmistrz i jego klakiery.Sam straszy ludzi czym tylko może i sam się boi o krzesełko. Kariera ma dwa końce...
2011.05.17
11:19
makowianin napisał(-a):mieszkam w Makowie i wiem że jest spokojnie ,proszę nie pisać że w Makowie wrze bo to nie jest prawda, zdecydowana większośc makowian popiera burmistrza , tylko pojedyncze osoby podsysają atmosferę od czasu próby likwidacji szkoły . Szkoła nr 1 w klasach ma jeszcze wolne miejsca i rodzice dzieci w tej szkole o nic sie nie boją i nie w głowie są protesty tak jak to się pisze.Nie wiem skąd taka pewność że kosisarz zatwierdzi,ja mam raczej pewność że nie zatwierdzi i chciałbym widzieć ile faktycznie jest podpisów , z tego co słyszę to kilkadziesiąt i to z Dolnego Makowa z okresu kiedy była mowa o likwidacja tamtejszej szkoły.Zobaczymy kto będzie miał racę we wrześniu jak oficjalnie można będzie zacząć zbierać podpisy, przpomnę o tym piszącym że są pewni referendum, to nie takie proste, w żadnej takim małym miasteczku w Polsce nie udało się przeprowadzić referendum , aby komisarz się zgodził muszą być poważne zarzuty wobec Burmistrza a ja takich na dzisiaj nie widzę , no chyba że chodzi o pakiet oszczędnościowy szkół, no ale to jest na plus burmistrza.
2011.05.17
22:15
rodzic napisał(-a):A może ten spokój to cisza przed burzą? gdzie te miejsca w szkole nr 1 chyba na suficie, bo 31 osób w klasie to dużo. A w dodatku to rudera, do remontu.Trzeba było pakietu oszczędnościowego szukać w innej branży, nie w szkołach, bo nawet rzą już nie mówi o likwidacji szkół, gdyż społeczeństwo upiera się o odwołanie minister oświaty Hall, właśnie za cięcia w szkolnictwie.jak burmistrz tak dobrze rządzi to nie ma się czego bać, społeczne poparcie uzyska nawet przy referendum. Raczej jednostki go popierają, część ze strachu milczy, a wielu swoje myśli i robi. Czy było w Polsce referendum, może I być w Makowie.
i znowu wszystko na Dolny Maków, jednak ma prestiż skoro tyle od niego zależy. Nie trzeba było tak potraktować i rozjuszyć społeczeństwo, tak nie dziękuje się wyborcom. Z ludźmi trzeba dialogu. a dalej straszy się rodziców powrotem do tematu szkoły, więc gdzie tu spokój?W Biuletynie proszono by pozwolić dzieciom i nauczycielom spokojnie się uczyć, ale nie, bo przypomina się rodzicom by byli czujni.
Dolny Maków nie ma nic prócz szkoły, ani świetlicy jak na wioskach, ani domów kultury. Może dotrze do kogoś, że to jedyne centrum kultury dla mieszkańców? Może inny pakiet osczędnościowy wprowadzić? a może przetrwać te burze, bo cała Europa jest zadłużona ?Podpisy na referendum zbiera cała gmina, tylko cichaczem...
2011.05.18
08:29
@ anonim napisał(-a):Niech rząd i burmistrz zaczną od siebie pakiety oszczędnościowe. zamykanie szkół już nie na topie po tym, jak związkowcy żadali odwołania minister Hall. nasze władze niech też tworzą, bo w kraju wszystko sprzedane! Wnet będzie Handel żywym towarem, bo nic już nie ma do sprzedania. W dolnym głównym celem paietu była sprzedaż budynku prywatnym użytkownikom. i stąd całe zamieszanie. Smoleńsk, tablice i zamykanie szkół już nie trendi zmieńcie zaciętą płytę i grajcie inaczej,ZNP rozmawia z Tuskiem o zmianie ustawy oświatowej...
2011.05.19
16:09
@ anonim napisał(-a):niestety szkoły w dalszym ciągu będą likwidowane, jest to po części wina samych nauczycieli , gdyż ciągle żadają podwyżek , np. w przyszłym roku chcą 10% podwyżki, jest to duże obciążenie dla samorządów , któe uciekaja do likwidacji szkół aby być wypłacalni, proszę sobie sprawdzić jaki procent budżetu Gminy Maków jest przeznaczony na wypłaty dla nauczycieli, a są jeszcze inne inwestycje.
2011.05.20
12:30
@ anonim napisał(-a):Nauczyciel nie ustala sobie pensji bo jest tabela płac. jest pracownikiem budżetówki i nie jego wina że rząd zlecił prowadzenie oświaty gminom. Jest też subwencja oświatowa i z tych pieniędzy nie wolno brać na inne inwestcje. Konstytucja gwarantuje prawo do nauki.Nie tylko szkoły i nauczyciele w polsce rujnują budżet bo dość jest bałaganu i niegospodaeności oraz fuszerowanych robót i wiecznych poprawek. Chyba że nauczyciele będą zaliczeni do "wykluczonych" to będą mięć swojego ministra Arłukowicza
2011.05.23
08:00
@ anonim napisał(-a):Ale do tej pory burmistrzowi nie przeszkadzało brac nauczycielską pensje i korzystać z wywalczonych podwyżek, chyba jednak mało zarabiaja nauczyciele, skoro poszedł na stołek dużo lepiej płatny do Urzędu ( ma 4 pensje nauczycielskie na miesiąc) Utrzymanie szkół to nie tylko płace nmauczycieli, a niż demograficzny to problem całej Polski i jest pretekstem do likwidacji szkół. Polityka Rządu doprowadziła, że młodzi wykształceni ludzie muszą szukać pracy za granicą. Jak wszyscy wyjadą to nie będzie potrzebny ani rRząd ani Urząd, bo kim będą rządzić?
2011.05.23
20:55
@ anonim napisał(-a):uważam że nauczyciele mają już dobre zarobki i powinni skończyć żądań podwyżek, jestem pielegniarką i mamy też odpowiedzialną pracę i uczyć się trzeba , a gdzie nam z wypłatą do nauczycieli, my pracujemy o wiele dłużej niż nauczyciele, a mamy do czynienia z trudnymi bo chorymi ludzmi. niech któryś z nauczycieli przyjdzie na dyżur i zobaczymy czy by się zamienił.
2011.05.23
22:17
@ anonim napisał(-a):Każdy wypełnia swoje powołanie i nie makowscy nauczyciele ustalająpensje czy żadają podwyżek. to problem całego kraju.
2011.05.24
18:41
@ anonim napisał(-a):makowdcy nauczyciele nie narzekają ani nie zazdroszczą innym zawodom. a to że chcą mieć pracę to chyba normalne, bo z czegoś muszą żyć. Wszyscy nie wyjadą z kraju, bo dla ojczyzny się każdy kształcił. walczą jak każdy o aswoje- o szkoły, pracę i byt.
2011.05.25
22:24
@ anonim napisał(-a):Przyjedzie prezydent Stanów to sytuacja się poprawi, zniesie wizy i pojedziemy do Ameryki za chlebem.
2011.05.26
20:57
@ anonim napisał(-a):Gimnazjum nie powstanie, ale z orlika też nici
2011.05.26
20:59
@ anonim napisał(-a):Pielęgniarkom i lekarzom dobrze płacą za granicą
2011.05.26
22:45
A MOŻE BY TAK!!! napisał(-a):A może w ramach oszczędności pan Burmistrz przypilnował by Sobie jakie dzieci jadą na kolonie darmowe za gminną kasę (biedne dzieci prywaciarzy) Przecież ktoś za to odpowiada a jeśli rodzic ma swoją działalność to gruba przesada że takie dziecko jedzie na DARMOWĄ KOLONIE
2011.05.27
22:17
@ anonim napisał(-a):dobra sugestia wyjeżdżają dzieci wcale nie w trudnej sytuacji materialnej tylko te co mają znajomości :(
2011.05.28
12:09
@ anonim napisał(-a):Biednemu zawsze wiatr w oczy wieje. Bogaci mają kasę i poparcie. gdzieby ubogie dziecko mogło jechać? Bogacze będą kilka razy na wczasach!To demokracja
2011.05.28
15:26
@ anonim napisał(-a):czemu burmistrz nie poszuka oszczędności właśnie na takich koloniach dlaczego gmina ma płacić za wakacje bogatych dzieci???
2011.05.29
17:54
@ anonim napisał(-a):Bo bogaci oszukują i składają złe zeznania - naliczenia średniej na osoę. zaniżają swoje faktyczne pobory. Wstyd zabierać biednym miejsca na kolonii!
2011.05.30
20:13
@ anonim napisał(-a):POWINNA BYĆ LISTA DZIECI JADĄCYCH NA KOLONIE WYSTAWIONA DO WIADOMOŚCI PUBLICZNEJ np.na stronie urzędu
2011.06.01
18:34
@ anonim napisał(-a):W Zodiaku "Krokusie" ma być market Żabka.
2011.06.02
21:44
@ anonim napisał(-a):Zabka albo Biedronka.
A co ze szkołą w Żarnówce? Jak po zebraniu?Niech ktoś da głos.
2011.06.03
10:02
@ anonim napisał(-a):Na zebranie trzeba było sobie przyjść i posłuchać!!!
2011.06.08
08:34
@ anonim napisał(-a):jedni i ci sami jeżdżą od 4 lat,tak lista powinna być do wglądu,jak również opiekunowie ci sami,tu jest sprawiedliwość!!!
2011.06.08
16:36
@ anonim napisał(-a):bo nie biedni jeżdżą tylko znajomi i kolesie kolesiów, co mają układy.kiedy będzie ta lista, czy to tajemnica?
2011.06.08
16:49
@ anonim napisał(-a):A któż może być zainteresowany zebraniem? Ci co nie byli jasne!
2011.06.16
15:08
@ anonim napisał(-a):Skoro wiecie że 3 razy większa klasa, to po co pytacie o ilość.
2011.06.16
21:36
kibic napisał(-a):czy burmistrz gra w sobotę, czy tylko obstawia samorządowców?
2011.06.17
08:54
@ anonim napisał(-a):Na pewno nie gra bo to chuderlak, taki z niego sportowiec jak i burmistrz.Strzela samobójcze bramki.Chyba że Heniek pomoże...
2011.06.20
20:44
uczeń napisał(-a):no Bania chyba nie mógł grać bo wracał z boiska po całej szerokości chodnika,ha,ha!
2011.06.21
15:24
uczeń napisał(-a):Albo się cieszył z Dni Ziemi Makowskiej albo zalewał robaka, że wiele mu nie wyszło!Zresztą chodnik jak cały Maków jest jego, ha ,ha do czasu!A nie grzał kiełbasek ?Szkoda, bo azorki by spapusiały resztki!no ale jak sam pogrzał ...na zdrowie, jemu też należy się....
2011.06.21
15:26
@ anonim napisał(-a):A były też bułeczki od piekarza?
2011.06.21
15:33
@ anonim napisał(-a):No jak B. szedł po całej szerokości chodnika to znaczy że czsem zdarza mu się być człowiekiem....A jak reszta samorządowców, też się chyba zgrzali...
2011.07.02
17:05
kibic napisał(-a):Paweł ty cwanioku - zakończysz rządy w tym roku!
2011.07.08
09:01
@ anonim napisał(-a):w Makowie spokój szeryf wyjechał na "zasłużony" urlop tylko za nasze- podatników pieniądze! ON ma -reszta cicho siedzieć i patrzeć jak trawa rośnie.Maków upada !ale to nie jego sprawa!Wybrany "z braku laku", ma duże uszy do słuchania Bani , nie woli wyborców!I czas leci. Jak długo będzie takie dziadostwo w Makowie ?
2011.07.15
20:24
@ anonim napisał(-a):a maków nie rusza z miejsca, gdzie rajcy się podziali?
2011.07.15
20:26
@ anonim napisał(-a):Przygotowują ryje na Dni Kultury - naciągnięte do picia i jedzenia
2011.07.17
22:53
@ anonim napisał(-a):No więc żeby ruszył z miejsca - głosujcie na plac zabaw - codziennie na www.nivea.pl mamy szansę wygrać to dla naszych dzieciaków, dlatego warto klikać bez względu na politykę. Do dzieła!
2011.07.25
21:04
@ anonim napisał(-a):a gdzie plac zabaw dla naszych dzieci z bloków?
2011.07.25
21:11
@ anonim napisał(-a):dziury w drogach osiedlowych nie zasypane, krzaki koło chodnika walą po łbach, pasy na przejściach nie pomalowane, czy to tak wiele i dużo kosztuje?
2011.07.25
21:13
@ anonim napisał(-a):Mamy dobre pieczywo z Jabłonki w nowym kiosku, ciasto, kanapki dobra konkurencja
2011.07.31
12:20
@ anonim napisał(-a):konkurencja dla Bani jest wskazana!
Ale on już obskoczył wszystkie markety i dlatego wciąż powstają nowe. Dalej rządzi burmistrzem! Szkoda ,że radni nie mają własnego zdfania tylko ulegają jego presji. czego sie boją? wybrani zostali przez naród i powinni reprezentować jego wolę!
2011.08.30
20:50
@ anonim napisał(-a):czytajcie ostatnią Kronikę ile krezus Bania ma na kontach i jeszcze budynki szkolne chciał kupować za bezcen. wciąż mu mało!Niech da innym żyć bo każdy chce pracować i musi jeść!Niech przestanie dyrygować Salą- a ten kłamać i oszuliwać naród! Gdzie miał i ma pracę dla nauczycieli, jak nawet godziny w całej gminie nie znajdziesz? Dlaczego ludzie i radni nie widzą jak kłamie burmistrz?
2011.09.23
22:59
@ anonim napisał(-a):znów otwierają nową piekarnię - SUPER!
2011.10.04
22:04
Mieszkaniec makowa napisał(-a):W Makowie nie ma nic; ani restauracji, ani pracy tylko markety. Jedyną atrakcją Makowa Jest Maryśka Moćkowa hi, hi. ozdoba rynku i plant.....
2011.10.04
22:06
@ anonim napisał(-a):Dlatego nikt tu nie przyjedzie bo i po co ani hotelu, ani żadnych atrakcji, nawet zjeść nie ma gdzie...a po co nam budynek stacyjny?na to jest kasa?
2011.10.13
00:24
kani napisał(-a):gimnazjum niepotrzebne
2011.10.13
00:26
kani napisał(-a):gimnazjum za 500zł to kpina
Powiat Suski nie będzie pokrywał kosztów prywatnej szkoły
2011.10.13
16:33
@ anonim napisał(-a):odnosze wrażenie, że Leśniak zamierza naciągnąć gminę, ale że dyrektorka i redaktorka w tym uczestniczą to dziwne
2011.10.13
23:46
jagna napisał(-a):a ja uważam że takie gimnazjum jest potrzebne
2011.10.14
13:18
kani napisał(-a):skoro potrzebne to publiczne gimnazjum w budynku publicznym
a skoro myślisz o prywatnym to niech będzie w budynku prywatnym,
i to zdecydowanie nie Małopolskiego Centrum Edukacji bo jak widać Leśniaka priorytety są nieco inne niż rodziców



(79)
Napisz komentarz